Tuesday, January 13, 2009

BM or English

Erm.....juz wondering either want to share information in BM or English. It is not difficult to think but to make decision is important to think first...Bukan tidak bangga dengan bahasa ibunda tapi untuk pergi lebih jauh adalah penting menguasai lebih dari satu bahasa. Honestly...Aku lebih prefer BM because bahasanya begitu puitis. Mana kan ada yang sama jika anda benar-benar memahami bahasa ibunda. Aku mula bekerja dengan pelbagai bangsa, most of them fasih berbahasa english. The point is, sebangai bangsa Malaysia, adalah penting kita menguasai both of these bahasa coz sometime we really need to communicate in Bahasa or English. For example, untuk menemubual band dari luar negara, English adalah bahasa pengantara kan. Kecualilah band tersebut dari Endon atau Singapore.

So keputusan yang dapat aku simpulkan dalam membuat keputusan adalah aku akan menggunakan kedua-dua bahasa. Maaf di pohon jika aku telah membuatkan korang suma maki hamun aku di atas bebelan aku. Juz wondering either ok i write in Malay or English.


Thank You and Assalamualaikum....

No comments:

Post a Comment